Galvenie » 2013 » Jūlijs » 31 » No Da Vinči auto rasējuma līdz mūsdienu karvas auto
2:16 PM
No Da Vinči auto rasējuma līdz mūsdienu karvas auto
Ieskatoties vēsturē par auto ražošanas pirmsākumiem, jāpiemin fakts, ka pirmo auto rasējumu uzzīmējis Leonardo Da Vinči. Šī auto rasējumu reālā spēkratā pārvērta tikai 2004. gadā eksperti no Florences Zinātnes vēstures muzeja. Lai arī tas būtiski atšķīrās no tā, ko mēs mūsdienās saprotam ar automašīnu, tomēr zinātnieki atzina, ka jau tajā laikā Da Vinči domu gājiens bijis pareizs.
1769. — 1770. gados franču izgudrotājs Žozefs Konjū uzbūvēja trīsriteņu vilcēju artilērijas ieroču pārvadāšanai. Arī šis izgudrojums vairāk līdzinājās ratiņiem, nevis mūdienu auto, tāpēc tika nosaukts par "Konjū ratiņiem". Šie ratiņi ir uzskatāmi ne tikai par mūsdienu auto priekštečiem, bet arī par tvaika lokomatīves pirmsākumiem, jo tika darbināti ar tvaiku.


Foto: Konjū ratiņi

Krievijas izgudrotājs Ivans Kuļibins 1791. gadā uzbūvēja ratus-pašgājējus, kuros izmantoja spara ratu, bremzes, pārnesumkārbu un gultņus.
Liels apvērsums auto vēsturē aizsākās ar 1885. gadu, kad vāciešu izgudrotājs Gotlībs Daimlers uzbūvēja pašgājēju ar benzīna motoru. Un jau 1895. gadā Karls Bencs uzbūvēja pirmo autobusu. Līdz ar šiem būtiskajiem sasniegumiem auto būvē, 19. gadsimta pēdējā desmitgadē Vācijā, Francijā un Anglijā sākās plaša auto rūpniecība.

Ļoti lielu ieguldījumu auto ražošanas nozarē devis arī zinātnieks Henrijs Fords, kas plaši izmantoja konveijera sistēmu auto ražošanā. Šāda veida ražošana deva iespēju saražot automašīnas daudz ātrāk.

Ejot cauri gadsimtiem, mainījies auto izskatas un tehnoloģijas, taču galvenais uzdevums- nogādāt pasažieri vai kravu pēc iespējas ātrāk galamērķī ir palicis nemainīgs.

Skatījumu skaits: 1197 | Pievienoja: Mascus | Atslēgvārdi: autobuss, auto, bremzes, pašgājējs | Reitings: 0.0/0
Komentāru kopskaits: 0